Ha negyven év múlva csak feleannyira fogunk emlékezni Reyre, mint ma Luke-ra, akkor is történelmi ez a pillanat: Daisy Ridley először adott interjút az új Star Wars-trilógia főszereplőjeként. A színésznőt az Entertainment Weekly szólaltatta meg a Star Wars Celebration találkozón.

Rey egy guberáló. Rey egy sivatagi patkány. A szél és a forróság ellen kopott szövetbe burkolja magát, mint egy múmia. Egy régi csata hátrahagyott roncsai közt keresgél bármit, ami segíthet neki a túlélésben.

Tudjuk azt is, hogy Rey az új főszereplők egyike abban az utazásban, amely visszavezet bennünket a Star Wars univerzumába, a sors összehozza egy Finn nevű, menekülő rohamosztagossal (John Boyega) és az ellenállás vadászpilótájával, Poe Dameronnal (Oscar Isaac). Emellett hasonló sugárvetőt hord az oldalán, mint amilyennel Han Solo intézte el Greedót az eredeti Csillagok háborújában.

J.J. Abrams rendező és a Lucasfilm minden más részletet titokban tart Reyjel kapcsolatban, mégis lassan többet tudunk a szereplőről, mint az őt alakító színésznőről, a 23 esztendős Daisy Ridleyről, aki maga is előlépett a homályból a Star Wars Celebration találkozón.

Az alábbi képből ítélve, amelyet múlt héten mutattak be a rendezvény Az ébredő Erőről szóló előadásán, Rey egy kidőlt AT-AT lépegető környékén cselleng, egy olyan cölöplábakon járó gépezet körül, amilyenek a Hoth bolygó havas pusztaságát rótták A Birodalom visszavágban. A képen Abramsszel beszélget, miközben a gépszörnyeteg félig homokba temetett lábán áll.

swc7_daisy_jj_lepegeto_b.jpg

(fotó: Disney / Lucasfilm)

Miután színre lépett a Star Wars-fanatikusból álló nagyközönség előtt, de még azt megelőzően, hogy gyíkmaszkot húzva — a klónkatona sisak mögé rejtőző Boyegával karöltve — kisurrant szemügyre venni a találkozó árusító helyeit, az Entertainment Weeklynek lehetősége adódott, hogy megtudjon egy keveset a Reyt alakító lányról.

Néhány alapinformáció: tanult táncot és éneklést, illetve korábban kisebb szerepeket játszott brit tévésorozatokban, mint a Youngers, a Toast of London és A néma szemtanú. Nemrég valami szokatlant fedezhetett fel a Marvel stúdió legújabb filmjében: régi középiskoláját használták a Fekete Özvegy álmának jelenetében, amelyben balett-táncosok tűnnek fel a helyen, ahol a szuperhőst bérgyilkossá képezték.

A galaxis hatalmas, de milyen kicsi a világ!

Entartainment Weekly: Mesélted, hogy az iskolád szerepel a Bosszúállók: Ultron kora című filmben. Melyik ez az iskola?

Daisy Ridley: Az iskola neve, ahová jártam Tring Park School for the Performing Arts (Tring Park Előadó-művészeti Iskola). Azért jártam oda, mert eleinte elég rossz gyerek voltam, és anyukám úgy gondolta, jobb leszek, ha elfoglalom magam. Színészkedni csak később kezdtem el az iskolában, egy fantasztikus tanár keze alatt. Eljöttem, utazgattam, visszatértem. Onnét aztán ment minden a maga útján.

EW: Hol nőttél fel?

Ridley: Londonban. És valaki kérdezte, hogy Johnnal azért jövünk-e ki jól egymással, mert egy környékről származunk. Nem származunk egy környékről. (Nevet.) Ő dél-londoni, én pedig London nyugati részéből származom.

EW: Van ilyen rivalizálás?

Ridley: Rivalizálás nincs, de teljesen más hely a kettő.

swc7_daisy_b.jpg

(fotó: Disney / Lucasfilm)

EW: Vannak testvéreid? Mostanra az egész család a Star Wars megszállottja?

Ridley: Nővéreim vannak. Öt testvér közül én vagyok a legfiatalabb. A filmeket újra megnéztük, és a középső nővérem teljesen be van zsongva. Tavaly, amikor forgattunk, mind meglátogattak, együtt vacsoráztunk, és megnéztük a IV. Epizódot, az Új reményt, ami nagyon klassz élmény volt.

EW: Pontosan ugyanazokkal a színészekkel dolgozol, úgyhogy biztos érdekes látni a generációjukat a filmen, aztán pedig együtt dolgozni velük a való életben.

Ridley: Visszatekintve, furcsa élmény volt újranézni a filmet, aztán dolgozni velük, majd tovább nézni. Tényleg furcsa volt.

EW: A családodban másnak is volt köze bármilyen előadó-művészethez?

Ridley: A nagybátyám szerepelt a Dad's Armyban (Az ükhadsereg). Nem tudom, hogy az amerikaiak ismerik-e. Nagyon népszerű sorozat volt Angliában. Most készítenek belőle filmváltozatot. Michael Gambon, aki Dumbledore-t játszotta (a Harry Potter-filmekben), ő alakítja a nagybátyám által játszott szerepet. A szüleim is kreatív emberek. Édesapám színészkedett fiatalkorában, de mindkettejükre jellemző a kreativitás.

EW: Mivel foglalkoznak?

Ridley: Édesanyám belső kommunikációval foglalkozik egy banknál, apukám pedig fotográfus.

EW: Te pedig a Star Warsban szerepelsz.

Ridley: Én pedig a Star Warsban szerepelek!

swc7_daisy_bb8_b.jpg

(fotó: Disney / Lucasfilm)

EW: Amikor megkaptad a szerepet, mindenki kíváncsi volt: ki ez a színésznő? Volt a weboldaladon egy videó-összeállítás a korábbi munkáidból, ami gyorsan eltűnt. A Lucasfilm akarta, hogy titokzatos maradj?

Ridley: Nem, az én voltam. Azt akartam, hogy az emberek figyelme erre a dologra irányuljon. Nagyon büszke vagyok mindarra, amit korábban csináltam, de azt akartam, hogy friss élmény legyek. És szerintem mindenki más is így akarta, mert mindenki Reyként szeretne látni, nem azokban a szerepekben, amiket korában játszottam, bár nagyszerű feladatokban volt részem, és nyilvánvalóan azoknak köszönhetem, hogy eljutottam idáig. Úgyhogy most itt vagyok.

EW: Tudom, hogy a film cselekményéről nem sokat árulhatsz el. De azért azt el tudnád mondai, melyik volt a kedvenced Az ébredő Erő forgatási helyszínei közül?

Ridley: Furcsamód valószínűleg Abu Dzabi, bár nagyon meleg volt, komolyan mondom, elképzelhetetlen az ottani forróság. De ott élhettem át, hogy először lépek egy valódi díszletbe, igazi tűzkeresztség volt. Elképesztő látvány volt, hogy idegen lények járkálnak körülöttem, siklók parkolnak a homokon, és mivel velem forgattak, úgy éreztem, minden ezért a pillanatért történt. Néhány nap elteltével éreztem azt, hogy oké, kezdek belerázódni.

EW: Ez a rajongói találkozó valójában egy bemutatkozó buli számodra. A rajongók először találkozhatnak veled, és ez fordítva is igaz. Carrie Fisher azt mondta, igyekezett felkészíteni rá. Ilyennek képzelted?

Ridley: Nem is gondoltam rá ilyen módon egészen a tegnap esti vacsoráig, amikor valaki megemlítette, hogy hányan fogják ezt nézni. (Nevet.) Nagyon klassz egy olyan film részesének lenni, amit ennyire szeretnek, majd pedig bekerülni egy ilyen körbe, ahol mindenki rajongó, mindenki imádja, amit csinálunk, és izgatottan várja azt, ami decemberben érkezik. Ennél jobb módja nem lehetett volna a bemutatkozásomnak.

EW: Mik a terveid most? Részt veszel valami másban is, vagy lazítasz egy ideig?

Ridley: Egy ideig lazítok, és reménykedem, hogy jönnek még szembe klassz történetek, amik vagány, fiatal nőkről szólnak.

Nem mondom, hogy élete interjúja, de mégiscsak az első. Ráadásnak, ha még nem láttad, milyen elképesztő buli volt az idei Star Wars Celebration, nézd meg a rendezvény hangulatvideóját, benne Daisy és a többi szereplő említett színpadra lépésével!

Címkék: interjú star wars filmek színészek Daisy Ridley episode7

A bejegyzés trackback címe:

https://ovibankenobi.blog.hu/api/trackback/id/tr437413878

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása