Geekek és rajongók világszerte úgy várják a Star Wars hetedik epizódját, mint kisgyerek a karácsonyt. De belegondolunk-e, hogy a Disney számára mekkora jelentőséggel bír a film? A stúdió 4 milliárd dollárért vásárolta fel a Lucasfilmet és vele együtt a Star Wars jogait, így most mindent megtesz azért, hogy a legnagyobb sikerre vezesse a franchise-t. Nagyjából ez derül ki Bob Iger Disney-főnök szavaiból, aki korábban karrierje egyik legfontosabb lépésének nevezte a Lucas-birodalom bekebelezését. Iger szerdán nyilatkozott a Verietynek a Walt Disney Company terveiről.
A tervek része, hogy a Disney-parkok jövőre világszerte új Star Wars-attrakciókkal bővülnek. A Csillagok háborúja a Star Tours nevű programsorozat részeként már eddig is jelen volt az egérbirodalom élményparkjaiban, ám 2015-től ennél sokkal nagyobb szabású látványosságok érkeznek. "Tényleg nagy dologban gondolkodunk, és jól is szeretnénk megcsinálni, ami nem megy egyik napról a másikra" — mondta el a Disney első embere.
Most már arról is van némi képünk, mi lesz a Star Wars 8-ban, valamint hogy egyik-másik önálló Star Wars-film mit tartogat.
A Disneynél az a döntés született, hogy az élményparkok látványosságai már az új filmre, Az ébredő Erőre fognak koncentrálni. Emiatt az élménypark tervezéssel foglalkozó Walt Disney Imagineeringnél le is állították a munkát mindaddig, amíg J.J. Abrams rendező ki nem dolgozta a VII. Epizód részleteit. "Nem akartam, hogy valaki azt mondja, most látta a filmet, de abból semmi sem köszön vissza" — indokolta Iger a döntést. "Kivártuk, hogy miket tartogat az új film. Lelassítottam a folyamatot, hogy amit kitalálunk, abban egyszerre kapjon helyet a múlt, a jelen és talán még a jövő is" — mondta el a Disney-vezér, hozzátéve: "Most már arról is van némi képünk, mi lesz a Star Wars 8-ban, valamint hogy egyik-másik önálló Star Wars-film mit tartogat."
Iger nem titkolja, rendszeresen J.J. Abrams rendező eszébe vési, hogy a franchise és a Lucasfilm jövője Az ébredő Erő sikerén múlik. "J.J. Abramsnek folyton azt mondogatom, hogy ez egy négymilliárd dolláros film. Különleges figyelemmel kell bánnunk vele. Hihetetlen kiváltság és óriási felelősség kezünkbe venni ezt az ékszert, amivel úgy kell bánnunk, hogy tiszteletben tartjuk a múltját, de egyben át is visszük a jövőbe."
(fotó: blastr.com)
Ennek megfelelően a Disney minden támogatást meg is ad az új trilógia nyitódarabjának. Iger kiemelte, hogy J.J. Abrams a számítógépes grafikával szemben sokkal több megépített, nagyszabású díszlettel és valós kellékekkel forgatta le a produkciót. "Ez olyan látványt ad a filmnek, amely rendkívüli módon tiszteletben tartja azt a képi világot, amit George Lucas a hetvenes években megalkotott, és elnyerheti mind a megrögzött Star Wars-rajongók, mind a mai kor közönségének tetszését." Iger úgy véli, a számítógépes képi hatások egysíkúvá tetté a filmeket. Úgy fogalmazott, a "wow-faktor" már nem olyan, mint régen. "J.J. eldöntötte, hogy valóságos eszközökkel teremti meg ezt a wow-faktort."
A Disney várakozásai szerint az új Star Wars-film iránti érdeklődés azokat is el fogja érni, akik nem feltétlenül a korábbi filmeken nőttek fel. A stúdió mindent megtesz ennek érdekében, és szeretne új közönséget meghódítani a Star Wars számára. Az egyik kiszemelt csoport a fiatal generáció, amely például a Lego játékok révén szólítható meg, de hatalmas új bázist jelenthet Kína is, ahol a mozihálózat korábbi szerény kiépítettsége miatt sem a 70-es, sem a 90-es években nem válhattak igazán népszerűvé a Csillagok háborúja klasszikus epizódjai.
Végezetül Iger azt is elárulta, hogy Abrams és a Disney nem feltétlenül akart ilyen korán előállni a film első előzetesével, ám nyomást éreztek a rajongók részéről, hogy adjanak ízelítőt az új film képi világából. A 88 másodperces előzetest, amely igazából csak 39 másodpercnyi felvételt mutat meg, immár 110 millió alkalommal tekintették meg — mondta el Bob Iger, a Disney első embere.