Mark Hamill élete alakítását nyújtja Az utolsó Jedikben, szerintem ezen kár is lenne vitatkozni. Most mégis úgy tűnik, keserű a szája íze.
Hamill a bemutatót megelőző interjúk során a sablonos „olyanok voltunk, mint egy nagy család” és „imádtam együtt dolgozni mindenkivel” mondatok helyett elmesélte, mennyire meglepte Rian Johnson író-rendező forgatókönyve és az irány, amit Luke Skywalker karaktere vett. Olyannyira, hogy erről a munka kezdetén komolyan beszélgetnie kellett a rendezővel.

ep8_luke_markhamill.jpg

Nem kellett sokat várni, hogy a színész szavainak kiragadásából szenzációhajhász címek szülessenek, miszerint Mark Hamill ki nem állhatja az öreg Luke karakterét. Sőt, sokan már azt is a szájába adták, hogy nem tetszik neki a film.

Hamill a produkció kínai sajtókörútjáról hazatérve szükségét érezte, hogy reagáljon:

„Már sajnálom, hogy a nyilvánosság előtt beszéltem kételyeimről és bizonytalanságomról. Minden produkciónál előfordulnak kreatív nézetkülönbségek, csak általában nem válnak publikussá. Én csak egyet akartam, jó filmet készíteni. De ennél többet kaptam - Rian Johnson maradandó, NAGYSZERŰ filmet készített.”

Akik eddig is valamiféle igazolást kerestek Hamill kiforgatott szavaiban, most elkezdtek úgy tenni, mintha a színész azért bánta volna meg a nyilatkozatait, mert a fejére koppintottak. Holott épp ellenkezőleg, azért bánta meg, mert sokan kiragadták és kiforgatták a szavait.

Nézzük csak meg, pontosan mit is mondott Mark Hamill!

2017. szeptember, Empire magazin:

„Luke sokat változott. Biztos vagyok benne, hogy a közönség éppúgy meg fog döbbenni, mint én, amikor olvastam Rian forgatókönyvét. Meglepett ahogyan Luke-ot látja — hogy kimond olyasmit, hogy a Jediknek el kell tűnniük —, és nem voltam biztos benne, hogy egyetértek ezzel. Mivel én ápolom a karaktert, hajlamos vagyok saját tulajdonomnak tekinteni, és bár magamtól más irányba mentem volna, minél inkább beleástam magam a munkába, annál inkább rájöttem, hogy nem nekem volt igazam.”

2017. december 13., IMDb — Hamill teljes mondandója videón:

Nehezen fogadtam el, amit (Rian Johnson) elképzelt Luke számára. De most, hogy már láttam a filmet, ismét azt kell mondjam, tévedtem.

„Elmondtam neki: abszolút nem értek egyet azzal, amit Luke-ról gondolsz” — meséli nevetve az interjúban. „Luke azt mondja, ideje, hogy a Jedik eltűnjenek. Micsoda?!” — színlel megdöbbenést Hamill. „Hogyan lehetséges ez? Mi történhetett ezzel az alakkal, hogy a világ legoptimistább fickójából egy megkeseredett, vén cinikussá vált?” — csigázza a nézőket a kérdésekkel, majd mindezt a film érdemeként emeli ki: „Szerintem jó, ha az embert kizökkentik a komfortzónájából. Mert ha egy újabb jóságos Jedi lennék, aki ifjú padawanokat oktat, ilyet láttunk már korábban. És senki sem csinálhatná jobban, mint Alec Guinness. Jobb, ha én meg sem próbálkozom vele” — teszi hozzá a rá jellemző szerénységgel, végül így összegez: „Ez már nem az eredeti trilógia Luke-ja, hanem egy új generáció Luke-ja.”

Akinek még mindig nem lenne világos, Hamill a film dicséreteként mesél arról, hogy egy másfajta Luke-ot láthatunk, mint a klasszikus trilógiában.

Ha valaki azt gondolná, a mostani megnyilvánulás csupán reakció a színész részéről, íme egy felvétel arról, hogyan vélekedett a filmről 2017 novemberében:

„Luke sötétebb szituációban van. A Jedik végét kívánja. Higgyétek el, nekem ezt éppolyan megdöbbentő volt olvasni, mint nektek látni. Ez a film többet követel (a nézőtől), mélyebb, elgondolkodtatóbb, helyenként nagyon vicces is, de alighanem...

a kedvencem A Birodalom visszavág óta.”

Spoiler!

Nyilván vannak, akik azt szerették volna, ha jön Luke, és „lekardozza” az ellenséget. Csakhogy azt a filmet már láttuk harmincnégy éve — úgy hívják, A Jedi visszatér. Ehelyett a karakter kapott Rian Johnsontól egy gyönyörű ívet és egy felemelő lezárást. Luke Skywalkert az élete végén nem legyőzik, nem meggyilkolják, mint Han Solót, hanem győzedelmesen hal meg, megmentve a „szikrát”, és a legnagyobb Jedi-mesterek közé emelkedve. A film meglepő zárójelenete is róla szól, hiszen — hiába ágált az ellen életében, hogy legendának tekintsék —, Luke Skywalker legendája tovább él, szájról szájra terjed, és reményt ad a galaxisnak. Tökéletes, méltó búcsú gyerekkorunk hősétől.

Ezért hívják Rian Johnsonnak (és nem Mark Hamillnak vagy SithLord77-nek) Az utolsó Jedik író-rendezőjét, és ezért ő az az alkotó, aki hamarosan egy teljesen új Star Wars-trilógiát is elkészíthet.

Címkék: star wars filmek Mark Hamill episode8

A bejegyzés trackback címe:

https://ovibankenobi.blog.hu/api/trackback/id/tr2813528717

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vándorköltő 2017.12.30. 13:54:05

Annyira karakteridegen az, amit Rian Johnson tett Luke alakjával, hogy Mark Hamill nem is tudta megfelelően hozni a szerepet. Egyszer zsörtölődő öregúr, másszor poénkodó örökifjú, aztán meg rettenthetetlen harcos.

Jegkoko 2017.12.31. 10:45:47

Szerintem biztosan rászóltak, hogy azért mégse kéne negatívan bírálnia a karakterét a filmbe. Ugyan úgy ahogy a lukács gyuri is dicsérte a filmet. Szerintem a szerződésben amikor átadta az egészet biztosan benne volt, hogy nem írhat semmilyen negatívumot az elkészült filmekről.

Krennic 2018.01.06. 13:54:26

Bár a cikkben le van írva miért hülyeség, hogy a csúnya rossz diznííí koppintott Mark fejére, olyan mint a falra hányt borsó.

Zatharigo 2018.02.06. 00:58:26

Senki nem akarta, hogy Luke "lekardozza" az ellenséget (sőt, azt főleg nem), csak hogy a karakterének legyen értelme illetve ne sérüljön a kontinuitás. Ezt az 1.0-ás kihívást nem sikerült megugrani. Eleve nem kellett volna Luke-nak semmilyen komoly szerepet adni, elég lett volna a háttérben hagyni valami kisebb, setting-gazdagító szereppel. A gond sajnos az, hogy a 7-es film óriási szerepet tulajdonított neki (gyakorlatilag az egész plot arról szólt, hogy hogyan találják meg), aztán egy minden korábbi karakterizációnak ellentmondó jellemrajzzal keresztúlhúzták az egészet. Rettenetesen rossz történetírás.
süti beállítások módosítása